IMPLEMENTASI APLIKASI MOBILE CITY KUDUS UNTUK MENINGKATKAN KUALITAS PELAYANAN PUBLIK DI KABUPATEN KUDUS

Authors

  • Bagas Triyono Universitas Muhammadiyah Malang
  • Krishno Hadi Universitas Muhammadiyah Malang

DOI:

https://doi.org/10.23969/kebijakan.v16i02.6750

Abstract

This article was written to provide an overview of the implementation of the Kudus Mobile City application in improving the quality of public services in Kudus Regency, Central Java, Indonesia. This research was conducted using a qualitative descriptive research method, in which the data sources used were secondary data with case studies and previous literature. The results of the study show that the implementation of the Kudus Mobile City application is in accordance with the concept of public service according to applicable regulations and norms. It's just that this application still needs a lot of development in order to succeed in improving the quality of public services in Kudus Regency

Downloads

Download data is not yet available.

References

Anggraeni, N., & Purnamasari, H. (2022). Inovasi Pelayanan Publik Berbasis E-Government Studi Kasus Pada Aplikasi Sapa Cetar. NUSANTARA: Jurnal Ilmu Pengetahuan Sosial, 9(6), 2009-2014.

Aprianty, D. R. (2016). Penerapan kebijakan e-government dalam peningkatan mutu pelayanan publik di Kantor Kecamatan Sambutan Kota Samarinda. Jurnal Ilmu Pemerintahan, 4(4), 1589-1602.

Asmara, A. Y., & Rahayu, A. Y. S. (2019). Inovasi Pelayanan Kesehatan Gancang Aron Di Kabupaten Banyuwangi Dalam Perspektif Matrik Inovasi Sektor Publik. JPSI (Journal of Public Sector Innovations), 3(2), 57-67.

Atthahara, H. (2018). Inovasi pelayanan publik berbasis e-government: studi kasus aplikasi Ogan Lopian Dinas Komunikasi dan Informatika di Kabupaten Purwakarta. Jurnal Politikom Indonesiana, 3(1), 66-66.

Hardiyansyah, H. (2018). Kualitas Pelayanan Publik: Konsep, Dimensi, Indikator dan Implementasinya. Gava Media.

Kristanto, Y. (2018). Inovasi Pelayanan Publik Dalam Rangka Mewujudkan E Government (Studi Kasus Pelaksanaan Aplikasi Lapor Hendi). Journal of Public Administration and Local Governance, 2(1).

Kurnia, T. S., Rauta, U., & Siswanto, A. (2017). E-Government Dalam Penyelenggaraan Pemerintahan Daerah Di Indonesia. Masalah-Masalah Hukum, 46(2), 170-181.

Nurhadi, N., & Suherman, D. (2022). E-Punten (Pencatatan Elektronik Penduduk Tidak Tetap) Sebagai Inovasi Pelayanan Publik di Kota Bandung. Neo Politea, 3(1), 63-75.

Putri, L. D. M., & Mutiarin, D. (2018). Efektifitas Inovasi Kebijakan Publik; Pengaruhnya pada Kualitas Pelayanan Publik di Indonesia. Jurnal Ilmu Pemerintahan, 3(9).

Siti Maryam, N. (2017). Mewujudkan good governance melalui pelayanan publik. JIPSI-Jurnal Ilmu Politik Dan Komunikasi UNIKOM, 6.

Sudrajat, A. R., Febianti, F., Kusdinar, R., Nurwan, T. M., & Nugraha, D. S. (2019). Penerapan E-Government Sebagai Wujud Inovasi Pelayanan Publik. Konferensi Nasional Ilmu Administrasi, 3(1).

Zainullah, Z., Mahfud, M., & Hairit, A. (2020). Model Kepemimpinan Transformatif dalam Menciptakan Inovasi Pengembangan Kelembagaan Pendidikan Islam. Kuttab: Jurnal Ilmu Pendidikan Islam, 4(2).

Downloads

Published

2025-06-30