PENGEMBANGAN APLIKASI E-LEARNING BERBASIS ANDROID UNTUK MENINGKATKAN AKSESIBILITAS PEMBELAJARAN
DOI:
https://doi.org/10.23969/jp.v10i2.27242Keywords:
learning accessibility, e-learning application, android basedAbstract
Abstract contains a brief description of the research objectives, methods used, instruments, data analysis techniques, and research results. The emphasis of writing abstracts is mainly on research results. Abstracts are written in Indonesian and English. Abstract typing is done single-spaced with margins that are narrower than the right and left margins of the main text. Keywords need to be included to describe the realm of the problem under study and the main terms that underlie the implementation of the research. Key words can be single words or a combination of words. The number of key words 3-5 words. These key words are necessary for computerization. Searching for research titles and abstracts is made easier with these key words.Downloads
References
Asiva Noor Rachmayani. (2015). MERDEKA BELAJAR SEBAGAI KUNCI SUKSES MAHASISWA JARAK JAUH.
Bahesti, M. A., & Anshori, I. F. (2024). Aplikasi Proquiz Sebagai Media Pembelajaran Bahasa Pemrograman Website Berbasis Android. eProsiding Sistem Informasi (POTENSI), 5(1), 79-91.
Darmawan, P. D., Fitrah, M., Aziz, R., & Aini, K. (2025). Kesenjangan Akses Teknologi di Sekolah : Tantangan dan Solusi dalam Penggunaan Media Pembelajaran Digital Berbasis E-Learning. 1(April), 1–12.
Febriani, Y. I. (2024). Perancangan dan Implementasi Aplikasi E-learning Sebagai Media Pembelajaran Berbasis Android dengan Fitur Virtual Assistant (VA) (Doctoral dissertation, Politeknik Negeri Jember).
Husna, M. (2024). STRATEGI PEMBELAJARAN BERBASIS DIGITAL DALAM. 2(2), 166–178.
Ibnurhus, G. A., & Septa, S. (2025). Pengembangan Aplikasi “Talkbuddy” Berbasis Android sebagai Media Komunikasi dan Pembelajaran untuk Mahasiswa Tunarungu. SCIENTIFIC JOURNAL OF REFLECTION: Economic, Accounting, Management and Business, 8(1), 366-380.
Ira Zulfa, S. T. APLIKASI E-LEARNING UNTUK PROSES BELAJAR MENGAJAR DENGAN MOBILE BERBASIS ANDROID.
Laksana, S. D. (2021). Pentingnya Pendidikan Karakter Dalam Menghadapi Teknologi Pendidikan Abad 21. Jurnal Teknologi Pembelajaran, 1(01), 14–22. https://doi.org/10.25217/jtep.v1i01.1289
Lifia Yola Febrianti. (2022). Pemanfaatan Teknologi dalam Pembelajaran Berbasis Digital. Binus University. https://lc.binus.ac.id/2022/12/17/pemanfaatan-teknologi-dalam-pembelajaran-berbasis-digital/
Mardian, F., & Siregar, N. (2024). PENGEMBANGAN MEDIA PEMBELAJARAN FLIPBOOK BERBASIS APLIKASI ANDROID UNTUK MATERI LINGKARAN DAN GARIS SINGGUNG LINGKARAN. VOX EDUKASI: Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, 15(2), 382-391.
Mu’minah, I. H., Suryaningsih, Y., Gaffar, A. A., & Sugandi, M. K. (2021). Sosialisasi Penggunaan Learning Management System ( Lms ) Dalam Pembelajaran Daring Untuk Guru. Indonesian JournalOf Community Service, 1(4), 717–729. https://ijocs.rcipublisher.org/index.php/ijocs/article/view/145/97
Saputra, D., Ivania, A., Sherill, A., Qanitah, ;, & Anindya, M. (2024). Analisis UI dan UX Aplikasi Senayan Library Management System (SLiMS) dalam Pengelolaan Perpustakaan Digital. Journal of Librarianship and Information Science, 4(1), 10–30.
Wardhana, S. R., Herdaya, I. G., & Ruswiansari, M. (2024). Pengembangan Aplikasi Classroom Berbasis Mobile Menggunakan Model V. INTEGER: Journal of Information Technology, 9(1).
Wijayanto, A. (2024). Revitalisasi Penggunaan Media serta Metode Belajar dalam Pembelajaran Matematika dan Teknik (Issue January).
Wiratama Kadek, & Sulindawati, N. L. G. E. (2022). Pengaruh Persepsi Kegunaan, Persepsi Kemudahan Penggunaan, Pengetahuan Akuntansi dan Kompatibilitas terhadap Minat Umkm dalam Menggunakan Aplikasi si APIK. JIMAT (Jurnal Ilmiah Mahasiswa Akuntansi) Undiksha, 13(01), 58–69.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Pendas : Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.