IMPLEMENTASI PEMBELAJARAN PPKN MENGGUNAKAN MEDIA E-LEARNING BERBASIS EDMODO DI SMAN 1 GUNUNGSARI

Authors

  • Tri Aprizki Pubiyanas PPKn FKIP Universitas Mataram
  • Mohammad Mustari PPKn FKIP Universitas Mataram
  • Ahmad Fauzan PPKn FKIP Universitas Mataram
  • Muh. Zubair PPKn FKIP Universitas Mataram

DOI:

https://doi.org/10.23969/jp.v8i3.10777

Keywords:

E-learning, Edmodo, PPKn

Abstract

This research uses a qualitative approach with descriptive research type. The aim of this research is to determine the implementation of PPKn learning using Edmodo-based e-learning media at SMAN 1 Gunungsari. The subjects in this research were students. Data collection techniques use interviews, observation and documentation. The results show that the implementation of PPKn learning using Edmodo-based e-learning media was carried out by teachers starting from planning, implementation and evaluation, and the impact provided was able to overcome cheating activities.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Agus Irianto. 2010. Statistik Konsep dasar, Aplikasi dan Pengembangannya. Jakarta : Kencana Prenada Media Group

Ainiyah, Z. (2015). Penggunaan Edmodo sebagai Media Pembelajaran Online pada Mata Pelajaran Otomatisasi Perkantoran di SMKN 1 Surabaya. Tersedia: http://ejournal.unesa.ac.id/article/16278/55/article.pdf. [10 November 2016]

Basrowi dan Suwandi. 2008. Memahami Penelitian Kualitatif. Reflika Aditama:

Bandung

Darmadi, H. 2013. Metode Penelitian Pendidikan. Alfabeta: Bandung.

Dwiharja, L.M. (2015) Memanfaatkan Edmodo sebagai Media Pembelajaran Akuntansi.[Online].Tersedia:http://eprints.uny.ac.id/21919/1/32%20Laksmi%20Mahendrati%20 Dwiharja.pdf. [10 November 2016]

Effendi,E dan Hartono,Z . 2005. ELearning Konsep dan Aplikasi .Yogyakarta : Andi Offse Legiyanto. 2013. Efektivitas Penggunaan E-learning Berbasis Edmodo Terhadap Peningkatan Hasil Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran PPKn. Skripsi. Bandung : Universitas Pendidikan Indonesia

Effendi,E dan Hartono,Z . 2005. E-Learning Konsep dan Aplikasi .Yogyakarta : Andi Offset.

Legiyanto. 2013. Efektivitas Penggunaan E-learning Berbasis Efront Terhadap Peningkatan Hasil Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran TIK. Skripsi. Bandung : Universitas Pendidikan Indonesia

Miles, Matthew B. dan A. Michel H. 1992. Analisis Data Kualitatif. Jakarta: Universitas Indonesia Press.

Sugiyono. 2015. Metode Penelitian Pendidikan: Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Downloads

Published

2023-11-04

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>